ពុទ្ធំ ធម្មំ សង្ឃំ សរណំ គច្ឆាមិ 











ការអប់រំសតិប្បដ្ឋានវិបស្សនាគឺខណៈដឹងធម្មៈជាបច្ចុប្បន្ននៃសេចក្តីពឹតតាមទ្វារនិមួយៗនោះឯង។ តួសតិបញ្ញានុះឯងដែលចូលទៅលះនូវសេចក្តីប្រកាន់នូវរឿងរ៉ាវផ្សេងៗថាជារឿងរបស់ខ្លួន កំណត់ដឹងបានទាន
ដោយរឿងដែលកើតឡើងតាមទ្វារនិមួយៗមួយខណៈៗគ្រាន់តែជាអារម្មណ៏របស់មនោទ្វារនៃវិថីចិត្តនិងចិត្តដឹងនូវអារម្មណ៏នោះៗដែលជាដែលជាបច្ច័យនៃនាមធម៏អាស្រ័យទៅនឹងមហាភូតរូប៤ ទឹក ដី ភ្លើង ខ្យល់ ដែលជារូបធម៏តែប៉ុណ្នោះ (វិបស្សនាកំណត់ដឹងនូវនាមរូបបរិច្ឆេទញាណក្នុងខណៈនោះឯងគឺនាមអាស្រ័យរូបរូបអាស្រ័យនាម)ដែលមិនមានអត្តា។ បើតាមបរមត្ថមានត្រឹមតែ ចិត្ត ចេតសិក រូប រឺក៏នាមធម៏រូបធម៏ ដែលមានកិរិយាប្រព្រឹត្តិទៅ ឃើញថាសូន្យចាកសត្វបុគ្គលដែលមិនមែនជាយើង ជាខ្លួនយើងជារបស់យើង ហើយស្រេច (សតិបដ្ឋាន)
។ ការឃើញធម៏ពឹតគឺឃើញគុណតំលៃនៃការត្រាស់ដឹងរបស់ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធគឺការឃើញនូវ(បដិច្ចសមុប្បាទធម៏)និង(សព្វេធម្មាអនត្តា)។—
កំពុងមានអារម្មណ៍ស្រលាញ់។



បច្ច័យដល់វានឹងកើតដូចជា ចក្ខុវិញ្ញាណកើតឡើងព្រោះបច្ច័យ សោតវិញាណកើតឡើងព្រោះបច្ច័យ ឃានវិញាណ ជីវ្ហាវិញាណ កាយវិញាណ មនោវិញាណ កើតឡើងព្រោះបច្ច័យជាធម្មៈទាំងអស់មិនមានអត្តាតួខ្លួនទៅធ្វើធម្មះទាំងអស់នោះឡើយ
មិនមានយើងអ្នកសាងរឺអ្នកដ៏ទៃណាសាងអោយនុះទេ
កុសលក្តី អកុសលក្តី អព្យាក្រឹត្យក្តី កើតអំពីវិបាកនិងផលកម្មដ៏ឆ្អិនពីអតីតហុចផលអោយទាំងអស់។ ការយល់ដោយបរមត្ថក្នុងការការដឹងនូវទុក្ខ ហេតុដែលអោយកើតទុក្ខ រមែងដល់នូវទីបំផុតនៃទុក្ខ ទើបជាផ្លូវទៅកាន់ទីរំលត់នៃទុក្ខនោះបាន ដោយបានអប់រំនូវមគ្គនោះឯង ។







(សូមបញ្ជាក់ថា សីលក្តី សមាធិក្តី ប្រសិនបើមិនមានអារម្មណ៏វិបស្សនាដែលបានអប់រំសតិបដ្ឋានជាប្រក្រតីពីខាងដើមនោះទេ! នោះមគ្គផលក៏មិនអាចកើតឡើងបានដែរ























No comments:
Post a Comment