តើ​លោក​អ្នក​ជឿ​លើ​បុណ្យ​បាប​ដែរ​ឬទេ? - Business Buddhism



Basic
១.ទិដ្ឋធម្មកត្ថប្រយោជន៍(ប្រយោជន៍បច្ចុប្បន្ន)
ពុទ្ធដីកា
• វិនយបិដក មាន ២១.០០០ ធម្មក្ខន្ធ (មាន១៣ភាគ)
  • -បិដកអដ្ឋកថាលេខ ៤៨
  • សន្ធានវគ្គ ទំព័រ ២៥១-២៥៩
អានបន្ត
Personal
២.សម្បរាយិកត្ថ(ប្រយោជន៍បរលោក)
ពុទ្ធដីកា
• សុត្តន្តបិដក មាន ២១.០០០ ធម្មក្ខន្ធ (មាន៦៤ភាគ)
  • -បិដកអដ្ឋកថាលេខ ៤៨
  • សន្ធានវគ្គ ទំព័រ ២៥១-២៥៩
អានបន្ត
Developer
៣.បរមត្ថប្រយោជន៍ (ប្រយោជន៍ដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់បំផុតគឺព្រះនិព្វាន)
ពុទ្ធដីកា
• អភិធម្មបិដក មាន ៤២.០០០ ធម្មក្ខន្ធ (មាន៣៣ភាគ)
  • -បិដកអដ្ឋកថាលេខ ៤៨
  • សន្ធានវគ្គ ទំព័រ ២៥១-២៥៩
អានបន្ត

តើ​លោក​អ្នក​ជឿ​លើ​បុណ្យ​បាប​ដែរ​ឬទេ?

ចែករំលែកចំណេះដឹង
តើ​លោក​អ្នក​ជឿ​លើ​បុណ្យ​បាប​ដែរ​ឬទេ?
បុណ្យបានមកពីការស្ដាប់ធម៌ ការស្ដាប់ព្រះធម៌នេះ សំខាន់ខ្លាំងណាស់ បើមិនបានស្ដាប់ទេនោះ យើងក៏មិនស្គាល់ បុណ្យ បាប គុណ ទោស ល្អ អាក្រក់ ត្រៃលក្ខណ៍ សច្ចធម៌នោះដែរ។
[ រស់នៅក្នុងលោកនេះបើយើងជាមនុស្សឆ្លាតក្នុងព្រះធម៌ចេះអប់រំចិត្តឱ្យបានល្អតាមធម៌តែបន្តិច ក៏យើងអាចរស់នៅបានសេចក្តីសុខស្ងប់ជាមួយព្រះធម៌មានចិត្តត្រជាក់ស្ងប់ស្ងាត់អស្ចារ្យទទួលបានសេចក្តីពេញចិត្តក្នុងជីវិតប្រចាំថ្ងៃនេះជាធម្មជាតិនៃជីវិត។ ]
……………………………….……………………….
ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ ព្រះ​បច្ចេកពុទ្ធ ព្រះ​អគ្គសាវ័ក ព្រះ​អគ្គសាវិកា ពុទ្ធមាតា ពុទ្ធបិតា​ជាដើម សុទ្ធតែ​បាន​សម្រេច​ដោយសារ​បុណ្យ​ដែល​ខ្លួន​បាន​សាង​មក​ហើយ​ទាំងអស់ ចំណែក​ការ​យោនយកកំណើត​ជា​នរក ប្រេត តិរច្ឆាន អសុរកាយ ក៏​សុទ្ធតែ​ធ្លាប់​បាន​សាង​ទុច្ចរិត​កម្ម ។ ហេតុ​ម្ដេច​ក៏​ត្រូវ​មិន​ជឿ​បុណ្យ​បាប?
ទ្រព្យ​តិច ឬ​ទ្រព្យ​ច្រើន សុទ្ធតែ​កើតឡើង​អំពី​បុណ្យ បើ​មិន​មានបុណ្យ​ទេ​នឹង​មាន​ទ្រព្យធន​មកពីណា បើ​មិនមែន​បុណ្យ​ទេ​បាន​អ្វី​មក​កើតជា​មនុស្ស​នេះ បើ​គ្មាន​បុណ្យ​ឧបត្ថម្ភ​គាំទ្រ​ទេ​បាន​អ្វី​ឱ្យ​យើង​មានជីវិត​នៅ​រស់​នេះ បើ​គ្មាន​បាប​ទេ តើ​អកុសលវិបាក គឺ​ផល​នៃ​អំពើ​អកុសល​មាន​មកពីណា។
ហេតុ​អ្វី​ក៏​ក្បត់​បុណ្យ ទៅ​ចុះចូល​បម្រើ​បាប​វិញ ? ឬ​គិត​ថា បាប​នាំ​ឱ្យ​ផុត​ទុក្ខ​ឬ ? ត្រូវ​ដឹង​ថា អំពើ​បាប​មិន​ដែល​ឱ្យ​ផល​ល្អ​ឡើយ។
មួយវិញទៀត អំពើ​ល្អ និង​អំពើអាក្រក់​ពុំ​អាច​លុបលាង ឬ​ស៊ីសង​គ្នា​បាន​ទេ ដោយហេតុ​ថា អំពើ​ល្អ​រមែង​នាំ​មក​នូវ​ផល​ល្អ ឯ​អំពើអាក្រក់​រមែង​នាំ​មក​នូវ​ផល​អាក្រក់ ។ ដាំ​ក្រូច បេះ​ផល​ក្រូច ដាំ​ស្វាយ បេះ​ផល​ស្វាយ ដាំ​មៀន បេះ​ផល​មៀន ពុំដែល​មាន​ដាំ​ដើម​ល្មុត បេះ​ផល​ល្ហុង​នោះ​ទេ។
រីឯ​ការ​ធ្វើបុណ្យ​ក៏​ដូច​គ្នា​ដែរ ពុំ​មែនមាន​ន័យ​ថា យក​កុសលកម្ម​ទៅ​ទូទាត់ ស៊ីសង​គ្នា​ជាមួយ​អកុសលកម្ម ឲ្យ​រួច​ជ្រះស្រឡះ ដូច​យើង​យក​ប្រាក់​ទៅ​សង​ជំពាក់​គេ​ឲ្យ​រួច​គ្នា​នោះ​ទេ។ អកុសលកម្ម ដែល​បុគ្គល​បាន​ប្រព្រឹត្ត ត្រូវ​តែ​ទទួលផល​អាក្រក់ ចៀស​មិន​រួច​ដាច់ខាត។
ឯ​បុណ្យ ឬ​កុសលកម្ម ដែល​យើង​ធ្វើ គឺ​ដើម្បី​បំភ្លេច​អកុសលកម្ម កុំ​ឲ្យ​កើត​មាន​ក្នុង​សន្តាន​ចិត្ត​តទៅ​ទៀត រួច​ព្យាយាម​សាង​អំពើ​ល្អ​តទៅ​មុខជា​និច្ច​និរន្តរ៍ ដើម្បី​សេចក្តីសុខ​សេចក្តីចម្រើន ក្នុង​បច្ចុប្បន្ន​ជាតិ និង​អនាគតជាតិ។
ព្រះពុទ្ធ​សម្តែង​ថា ចិត្តជា​បុណ្យ បុណ្យ​ជា​សុខ។ ដូចនេះ ទើប​យើង​តាំងចិត្ត​ធ្វើបុណ្យ​ប្រាថ្នា​សេចក្តីសុខ ។ តាម​ច្បាប់​នៃ​កម្ម បើ​យើង​ប្រព្រឹត្ត​អាក្រក់​តិច ប្រព្រឹត្ត​ល្អ​បាន​ច្រើន យើង​ទទួលផល​អាក្រក់​តិច ផល​ល្អ​ច្រើន​នា​អនាគតជាតិ ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ បើ​យើង​សាង​បាប​ច្រើន​ជាង​ធ្វើបុណ្យ យើង​ទទួលលទ្ធផល​អាក្រក់​ច្រើន​ជាង​ល្អ​នៅ​អនាគតជាតិ៕
……………………………….……………………….
🍃ធម្មទាន FB: សច្ចធម៌- ចិរំ តិដ្ឋតុ ពុទ្ធសាសនំ

 

No comments:

Post a Comment

Basic
១.ទិដ្ឋធម្មកត្ថប្រយោជន៍(ប្រយោជន៍បច្ចុប្បន្ន)
ពុទ្ធដីកា
• វិនយបិដក មាន ២១.០០០ ធម្មក្ខន្ធ (មាន១៣ភាគ)
  • -បិដកអដ្ឋកថាលេខ ៤៨
  • សន្ធានវគ្គ ទំព័រ ២៥១-២៥៩
អានបន្ត
Personal
២.សម្បរាយិកត្ថ(ប្រយោជន៍បរលោក)
ពុទ្ធដីកា
• សុត្តន្តបិដក មាន ២១.០០០ ធម្មក្ខន្ធ (មាន៦៤ភាគ)
  • -បិដកអដ្ឋកថាលេខ ៤៨
  • សន្ធានវគ្គ ទំព័រ ២៥១-២៥៩
អានបន្ត
Developer
៣.បរមត្ថប្រយោជន៍ (ប្រយោជន៍ដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់បំផុតគឺព្រះនិព្វាន)
ពុទ្ធដីកា
• អភិធម្មបិដក មាន ៤២.០០០ ធម្មក្ខន្ធ (មាន៣៣ភាគ)
  • -បិដកអដ្ឋកថាលេខ ៤៨
  • សន្ធានវគ្គ ទំព័រ ២៥១-២៥៩
អានបន្ត