ពុទ្ធំ ធម្មំ សង្ឃំ សរណំ គច្ឆាមិ 














បើកផ្ងាដល់សត្វលោកអោយមានបញ្ញាសម្មាទិដ្ឋិគឺការយល់ត្រូវនោះឯង ដើម្បីអស់នូវសេចក្តីប្រកាន់ក្នុងធម្មៈនោះៗថាជារបស់ខ្លួនរហូតអស់ទៅនូវអត្តានុទិដ្ឋិរឺសក្កាយទិដ្ឋិ វិច្ចិកិច្ឆានិងសីលព្វត្ថបរាមាសៈដើម្បីធ្វើដំនើរចាកចេញអំពីវដ្តទុក្ខទាំងអស់នោះដោយអរិយមគ្គក្នុងការយល់ត្រូវត្រិះរិះត្រូវសតិរលឹកដឹងត្រូវនុះឯង
។ក្នុងការសរសេរពន្យល់ដូច្នេះមិនមែនមិនអោយសមាធិនោះទេហើយសមាធិក៏ជាធម្មៈដែរតែត្រូវដឹងជាក់ច្បាស់ថា សមាធិផ្សេងហើយវិបស្សនាផ្សេងគឺជាពូជផ្សេងៗគ្នាទាំងអស់។សមាធិមាននៅក្នុងអង្គនៃអរិយមគ្គទី៨គឺសម្មាសមាធិបានដល់សមាធិដែលអមដោយវិបស្សនាដែលជាអារម្មណ៏របស់សតិបដ្ឋាន៤ជាគោលជាគ្រឹះទើបសមាធិនោះជាសម្មាសមាធិពឹតប្រាកដដែលព្រះអង្គចាត់ចូលទៅក្នុងសមថៈវិបស្សនានុះឯង
។ ព្រះអង្គឧបមាដូច្នេះថា សីលដូចជាផែនដី សមាធិដូចជាជី វិបស្សនាគឺជាពូជ ទាល់តែមានសតិបដ្ឋានវិបស្សនាកើតឡើងដោយការព្យាយាមស្តាប់សិក្សាព្រះធម៏យល់បានហើយធ្វើទុកក្នុងចិត្តដោយយោនិសោមនសិការ ប្រណិបត្តិធម៏សមគួរដល់ធម៏ទើបអរិយមគ្គកើតឡើងបានដោយសតិបញ្ញាថ្នាក់វិបស្សនានោះឯង។ ឧទាហរណ៏ដូចជាឡើងទៅលើផ្ទះក៏ត្រូវឡើងតាមកាំជណ្តើរម្តងមួយថ្នាក់ៗពីថ្នាក់ក្រោមទៅលើដែរមិនអាចឡើងផ្លោះទៅដល់លើផ្ទះភ្លាមនោះ។ ក្រៅអំពីព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធរឺព្រះបច្ចេកពុទ្ធដែលលោកបានសន្សំបារមីគ្រប់ហើយក៏សំរេចនូវសម្ពយុត្តញាណរឺសម្មាសម្ពោធិញាណ សូម្បីអគ្គសាវគ្គផ្សេងៗក៏ត្រូវស្តាប់ធម៏របស់ព្រះអង្គដែរទើបសំរេចមគ្គផលបាន។ 
យ៉ាងណាមិញពុទ្ធបរិស័ទ្ធទាំងឡាយផ្លូវធ្វើដំនើរដែលជាផ្លូវត្រង់នោះគឺទាល់តែស្តាប់នូវព្រះសទ្ធម្មអោយយល់ទើបសតិបដ្ឋានវិបស្សនាជាសភាវលក្ខណៈប្រាកដឡើងបានរហូតអរិយមគ្គដំបូងគឺសោតាបដិមគ្គកើតឡើងហើយទើបសោតាបដិផលក៏កើតឡើងតាមលំដាប់នោះដែរ។ មគ្គផ្សេងៗទៀតក៏កើតឡើងជាលំដាប់បន្តៗទៅទៀតទៅតាមអធ្យាស្រ័យនិងសតិបញ្ញាចាស់ក្លាទៅៗនុះឯង
។ ធម៏ទាំងឡាយកើតអំពីបច្ច័យ(បដិច្ចសមុប្បាទធម៏)និង(សព្វេធម្មាអនត្តា)








ធម៏ទាំងឡាយជាអនត្តា












អធ្យាស្រ័យរៀងៗខ្លួនរៀងៗព្រះអង្គផងចុះទានសូមអនុមោទនា អនុមោទនា !!











No comments:
Post a Comment